w

Malik Montana czuje zażenowanie poziomem jaki reprezentuje polskie “dziennikarstwo” muzyczne

Oto nasz apel od redakcji do redakcji

fot. Karol Makurat / tarakum.pl

Redakcja portalu muzycznego CGM.pl jest ponownie w ogniu krytyki wśród internetowej społeczności zainteresowanej rapem. Wszystko za sprawą jednego z clickbaitowych artykułów, który według samego zainteresowanego – Malika Montany, był całkowicie niezwiązany z jego autorską wypowiedzią na Instagramie. Raper na jednym z kolejnych story, które po czasie zniknęło z relacji napisał także:

Jak już robicie to zróbcie teraz z tego tytuł Malik Montana czuje zażenowanie poziomem jaki reprezentuje polskie “dziennikarstwo” muzyczne.

Do dyskusji dołączył także Young Multi oraz Szpaku. Pierwszy z nich podpisał się pod apelem Malika i zwrócił uwagę na przekręcanie jego ksywy, pisanie artykułów na kolanie i brak jakiegokolwiek przykładania się do treści. Szpaku natomiast w swojej relacji zachęcił swoich słuchaczy do komentowania wpisów CGM zdaniem, które do przekazania miał Malik Montana.

Aby wyręczyć redakcję CGM, która najprawdopodobniej nie będzie na tyle odważna, aby zamieścić tytuł wspomniany przez rapera, chętnie zrobimy to my. Nie pozostawimy jednak tematu bez szerszego spojrzenia na problem z jakim mierzy się branża dziennikarska wobec niekompetencji niektórych portali muzycznych, które ze względu na swoją popularność oraz budowaną latami potencjalną renomę, w ostatnim czasie udowadniają, że obserwowanie ich nie przynosi niczego dobrego.

Jako redakcja, która nie trafia do wielu odbiorców, a nasze doświadczenie było budowane w zupełnie innych obszarach, postanowiliśmy spojrzeć na problem nieco z zewnątrz. Punkt widzenia jest nam o tyle bliski, że jesteśmy pasjonatami, którzy są częścią społeczności, która tak samo jak raperzy i ich słuchacze widzi problem w wyselekcjonowaniu rzetelnych informacji na tematy muzyczne.

Problem stanowią przede wszystkim poruszane kwestie na łamach serwisów, które z pozoru uważane są za takie, które powinny pisać jedynie na ważne tematy w profesjonalny sposób. Tymczasem niektóre redakcje piszą na bardzo przyziemne, wręcz niekiedy nie interesujące nikogo szczegóły, tylko dlatego że wpisują się w jakiś głośny temat. Kolejną kwestią są clickbaitowe tytuły. Jest to na tyle szeroki temat, że na potrzeby tego artykułu, skłonni jesteśmy przedstawić twierdzenie, że portale robią to głównie w tym celu, aby zwiększyć swoje zasięgi, które na “nudnych” i pozbawionych emocji wpisach spadają na łeb na szyję. Emocjonalne tytuły wbrew pozorom nie są czymś złym i powinniśmy mieć to na uwadze. Problem pojawia się wtedy, gdy tytuł wprowadza błąd w danym temacie, bądź wprowadza mylne spostrzeżenia co do treści artykułu, jaki ma zamierza przeczytać odbiorca. Po trzecie i ostatnie, odnosimy wrażenie, że niektóre mainstreamowe portale z kategorii muzycznej prowadzą naprawdę mało kompetentne osoby, często z innej generacji, które nie rozumują tematów poruszających głównie młode osoby.

Nie ujmując w jakikolwiek sposób całej branży dziennikarskiej w tej kategorii, należy wspomnieć o wielu interesujących projektach pasjonatów. Ci jednak zazwyczaj nie tworzą autorskich stron podpartych pewnym kapitałem, lecz prowadzą swoje profile w mediach społecznościowych, które z jednej strony trafiają do bardzo zaangażowanej grupy odbiorców, ale z drugiej strony, nie są na pozycji opiniotwórczych portali informacyjnych, których tak bardzo brakuje.

Napisane przez Redakcja Hypest

To my - ludzie ciekawi świata. Piszemy o muzyce, kulturze nowoczesnej, modzie i jedzeniu, a także wszystkim tym, co ważne w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ładowanie…

0

Żabson zapowiedział nowy mixtape

Elon Musk został drugim najbogatszym człowiekiem na świecie